Sötpotatischips á la mikron

I veckan fick jag en snapchat av en hälsoböna som hade gjort sötpotatischips i mikron. Utan olja och enbart toppat med salt och chiliflakes och resultatet blev helt amazing. Jag är ingen chipsfantast men alltså sötpotatischips kommer ALLTID ingå i mitt fredagsmys framöver.
 
Skala sötpotatis och skiva tunt. Jag använde mig av min matberedare men går lika bra med en mandolin eller en vass kniv. Lägg potatis på en tallrik, dock inte på varandra. Toppa med salt och chiliflakes. Kör full effekt 5 minuter. Vänd på chipsen och kör några minuter till (ha koll hela tiden). Låt svalna sen hugg in!
 
 
Paulina

Jag fann precis din blogg och måste säga WOW! Den är en dröm! Roligt att finna en person som har liknande hälso- och matfilosofi som en själv!

Keep up the good job! :)

//nouw.com/100kitchenstories

Erik

Var försiktig om du någon gång ska värma nachos i mikron... brinner väldigt lätt haha xD